Resultat

Marknadsnatta 28 Okt

Vi kom till start med ambitionen att försöka gasa lite för första gången sen inköpet av den här bilen. SS 1 Var en otroligt rolig rallyväg som innehöll det mesta. Jag försökte få in noterna i huvudet men det gick sådär. Wallbom läste dom annars helt felfritt. Det är jag som är korken vad gäller att kunna åka på noterna. Bitvis var det väldigt mycket sten framme i vägbanan och på ett ställe stod Johan Andersson Norrköpings MK med sin sönderslagna Peugeot mitt på vägen vänd åt fel håll. :( Det var ingen rolig syn. Vi kom igenom sträckan utan missöden fast ännu en gång i alldeles för lågt tempo. Vi måste ställa in fjädringen bak på ett annat sätt så den inte sladdar så lätt. När jag kör med min lite tveksamma stil så räcker det med att styra igenom en böj med lite attack för att bakdelen av bilen ska släppa och börja kana. Väldigt hämmande för körningen framför allt när det börjar gå snabbare än på 2ans växel. SS 2 Var också en riktigt rolig o kurvig rallyväg. Som sagt så vågar jag inte riktigt gasa ur bilen och framför allt inte i alla 3or 4or och 5or i noterna som fanns på denna sträcka. Jag gjorde mitt bästa tyckte jag när vänster framhjul helt plötsligt ramlade loss och studsade ut i skogen mittemellan 2 böjar. Det verkar som att hjulet inte har centrerat mot navet och däför slagit av bultarna som håller det. Så det var definitivt slutkört för den här dagen.

LMS Klubbmästerskap 22 Okt

Vi åkte Folkracebanan och sedan in på rallyslingan. Det var väldigt lerigt så det handlade nog inte om vem som åkte fortast på folkracebanan dom första varven utan vem som inte fastnade i geggan ute på rallyslingan.. Efter ett par varv så torkade det sakta upp och det fanns lite mer fäste inför det sista åket för samtliga deltagare. Jag slutade på en 2:a plats totalt. Resultat HÄR Vi bjuder på In Car filmen vi tog från bilen på oss alla tre som körde i min bil Även om det inte blir mycket till körning under sådana förhållanden.

Östgötarallyt Rally-SM, 29-30 Sep

Östgötarallyt höll på att sluta innan vi ens börjat. På Serviceplatsen fick vi tips om att kolla växellänkaget eftersom 3ans växel varit svår att få i sedan vi köpte bilen. När vi rörde bulten vi tänkte dra åt som håller länkaget så lossnade den. Den var av och en bit satt kvar i infästningen i framvagnsbalken och helt omöjlig att komma åt. Royne Petersson räddade oss genom att låna ut sin billyft hemma i sin verkstad och riva ner balken och fixa dit en ny bult som kunde hålla länkaget på plats. Efter ca 2 timmar så var vi tillbaka på serviceplatsen och allt kändes nu bra. Roger Andersson hjälpte oss dagen innan att justera in Proflex fjädringen som visade sig stå helt fel på bilen. han grovinställde även hjulvinkeln fram som stod på 5mm Toe in. Nu står den på 0 tillsvidare. Bilen känns jättebra, äntligen.
Fredagen blev i princip bara en genomkörning för att få köra på Lördagens sträckor i dagsljus. Tyvärr så visade sig att våran pluggning av bromsservot inte höll tätt så ibland fanns bromsservo och ibland inte, så mycket till körning blev det inte. Dessutom så immade vindrutan igen totalt på SS2 så det var den dagens övningar. Till start på Lördagen så fixade vi bromsservot så vi fick jämna bromsar. Nu kändes allt bra förutom ett irriterande tickande i bromsspedalen från en bromsskiva fram. Men vi hittade ingen spricka så vi körde på.
SS5 avverkades i ett lugnt och hyggligt tempo, med bara några få missar men nu kändes det som att vi faktiskt kommer att kunna behärska bilen om vi bara får träna vidare. Noterna funkar kanon.
SS6 gick omväxlande stabilt med partier där det gick väldigt sakta. Men det känns att vi nu har en bra bil och som sagt behöver jag mer mil i kroppen för att ställa om från att ha kört bakhjulsdrift förr.
SS7 Tickandet i bromspedalen har blivit ett smällande. Vi startade och kände att det flöt klockrent tills kanske en tredjedel av sträckan då bromspedalen gick i botten. Det visade sig att ett bromsrör i bakvagnen gått av så all bromsvätska rann ut. På servicen konstaterade vi även att bromsskivan var helt av på vänster fram och att krängningshämmaren på höger fram också slagits av från fjäderbenet. Då bestämde vi oss för att det var färdigkört och bröt tävlingen
Stort tack till våra superbra servicekillar Royne Petersson och kent Rosén Som fixade allt och höll oss flytande trots lite problem då och då. Tack Roland Vonk för hjälp med andra saker vi inte skulle klarat oss utan :) Tack Jimmy Carlsson för att du besiktade och fixade åt oss innan vi fått ordning på allt.

Majpokalen 9/9-06

Vi genomförde tävlingen som föråkare med blandat resultat.
Bilen ska nu få en ordentlig översyn av Hans Söderlund
Byte 3ans och 4ans synkring inkl 3ans drev
Montering bromsreducering till bakhjulen.
Grovinställning av hjulvinklar och proflexfjädring hos Roger Andersson i Fyllingarum
Plugga Bromsservot

Sviestadträffen 1/5-06

Tider från Sviestadträffen i lånad Bil 1/5: 3.06, 3.01, 2.58

2002

2:a i KM
1:a C-förare i RS-serien Grp H,
1:a Volvos prisbonus C-förare,
3:a B&C förarcupen i ÖÖM

1999

1:a KM LMS